Saturday, September 13, 2014

Hidup Baru, Harapan Baru

Okay, hidup aku dah bertambah baik belakangan ni kerana terlalu sibuk di pejabat dan aku dah pun boleh terima apa yang berlaku kepada aku. Semua kisah sedih dan duka aku lalui semakin terpadam dari fikiran. Kerja aku terlalu sibuk, dan kerja aku jenis mengejar masa. Pejam celik, pejam celik dah malam. Kadang-kadang rasa macam sehari tu pendek sangat. Bila dapat gaji, aku rasa macam tak berbaloi pulak dengan kerja aku setiap hari yang sangat mencabar.

Jadi, aku dah buat keputusan untuk kembali aktif ber blogging. Dulu aku ada satu blog berbahasa inggeris dan blog tu dah lama hilang sebab lepas aku mabuk cinta dengan mamat tu aku terus lupa nak update blog dan aku hanya tumpu kepada blog ni saja. Aku menceburi bidang blogging sejak tahun 2006 dan pada tahun 2009 kemuncak kejayaan aku bila blog aku terima beribu jumlah pengunjung setiap hari dan kebanyakan pembaca dari USA. Masa tu jugak, at least $100 dollar setiap bulan aku akan dapat dari google AdSense. Sekarang ni bila blog bahasa melayu tak boleh letak AdSense pulak. So, to you all readers yang rajin mohon klik mana iklan yang ada dalam blog ni untuk bantu aku mencari side income. Haha.. dapat la 15 sen sekali korang klik tu. Hehe.

Hari ni classmate aku dah pun melangsungkan perkahwinan. Aku tak sempat pergi sebab aku terpaksa masuk office hari ni. lagi pun sengaja aku tak apply cuti sebab si Rahim nak pergi. At the moment aku rasa baik aku stay away from him for my own sake. Jadi, kebetulan kilang aku kerja ni buat tournament paintball dan kebetulan lagi tempat paintball center tu jaraknya 500 meter saja dari rumah aku ni. Memang seronok, tambah-tambah aku pulak jadi bahan sebab kalau di kilang aku suka sangat push orang siapkan kerja ikut schedule. Bila dah main memang la aku kena aim sebab kebanyakan staff yang main semua bawah aku. Dan yang penting, sejak aku putus dengan si Rahim berat badan aku turun secara mendadak. Sekarang aku pakai seluar lama pun dah longgar. Ditambah pulak aku dah menceburkan diri dalam sukan lasak ni jadi lepas ni kemungkinan aku dapat balik rupa bentuk badan idaman aku. Haha..


2 comments:

Anonymous said...

Bro kita boleh berubah ya, mungkin jlan yang kita tu belum berjumpa, nmaun percayalah kita pasti boleh lari dari rwaliti ini semua.

Anonymous said...

Kekadang kita terjatuh cinta....naluri sejenis yang tak mampu kita lawan,,,,,,,,,,,,tapi kita kena kuat dan tabah untuk berubah ,,,walaupun sukar