Friday, August 22, 2014

21 August

21 August adalah satu tarikh keramat dalam hidup aku. Aku dan Rahim mulakan hubungan sebagai kekasih pada 21 August 2011 dan tahun ini, sepatutnya kami raikan tarikh tersebut di Medan, Indonesia.

Tiket dah pun dibeli, sepatutnya kami dah berada di sana sekarang sambil terokai keindahan Indonesia. Tapi semuanya hanya harapan palsu yang diberi. 

Entahlah, aku sepatutnya dah boleh lupakan dia, tapi bila ingat balik 21 haribulan memang aku rasa sebak. Besok, 23 August hari lahir aku. Aku tahu yang dia tak akan berikan apa-apa ucapan tapi hati aku seakan masih menyimpan sedikit rasa ingin secebis ucapan daripada dia. 

Besok juga, sempena hari lahir aku, aku akan mula bekerja secara sendirian. Planner lama dah barhenti hari ni dan besok aku akan ambil alih semua tugasnya dan semua projek yang dia handle sebelum ni. Tanggung jawab yang agak besar untuk aku uruskan. 

Tahun ni, aku tak harap apa-apa hadiah untuk hari jadi aku. Mie dah berjauhan dan dah bertunang dan aku malas nak ambil tahu tentang dia lagi. Takkan lah sampai dia berumah tangga pun nak sambut  birthday aku lagi kan? Siapa aku ni? Hari lahir aku kali ni akan berlalu seakan hari-hari biasa dan tak ada apa-apa keistimewaan pun.

Hati aku berat nak berpindah ke rumah sewa. Aku dah dapat dah rumah, murah. Kalau aku duduk di rumah sewa bebas sikit aku nak keluar jumpa kawan-kawan. Sekaranh ni tinggal dengan abang aku nak keluar sampai lewat malam pun susah. Dan yang pasti, setiap kali nak aku lelapkan mata, bayangan dia masih datang. Aku tak tahu nak buat apa lagi dah. Dah puas aku berdoa. Dah puas aku menangis. Kalaulah ada pengganti dia...

3 comments:

Anonymous said...

Happy birthday to you from 'Abg Sado'

lelaki seksi said...

selamat hari lahir, semoga panjang umur, di murahkan rezeki dan di kelilingi oleh insan yang tersayang...

Muhammad Zulfa said...

kisah ko ni aku tengah alami skg..btw, happy birthday..